Vanliga frågor

Vad är Zipadoo?

Zipadoo är en samarbetsplattform för lokala butiker som möjliggör för lokala kunder att enkelt e-handla från sina lokala butiker. 
Du kan läsa mer om Zipadoo här.

Hur handlar jag?

Surfa runt på sidan och stoppa ner dina favoriter i kundkorgen. När du handlat klart går du till den gemensamma kassan, där utcheckning för samtliga varor sker. Oavsett antalet butiker du har handlat ifrån. Här bokar du även tid för hemleverans – beroende på vart du bor är sista tiden för beställning olika. Du kan se sista tid för beställning för leverans samma dag på produkt-sidan.
Varorna hämtas upp direkt från butikerna och levereras hem till dig som bor inom utkörningsområdet, i en och samma leverans.
Du som bor utanför området kan välja “Hämta upp i butik”.

Hur gör jag om jag har allergier?

Oftast kan du ange eventuella allergier på produktsidan i ett textfält. Om du inte kan det så rekommenderar vi dig att ta kontakt med butiken för frågor om allergier.

Kan vem som helst handla?

För att handla på orebro.zipadoo.se ska du ha fyllt 18 år. Väljer du att betala med kort ska du inneha ett giltigt betalningskort som vi accepterar. Om du ännu inte har fyllt 18 år kan du ändå köpa varor om du har din förmyndares godkännande eller om du i övrigt har juridisk rätt att utföra köpet.

Hur går leveransen till?


När du väljer hemleverans som alternativ vid utcheckningen försäkrar du samtidigt att du är hemma när leveransen sker alternativt tar ansvaret för ordern när transportören hänger den på din dörr.
Viktigt att du anger portkod och våning när du checkar ut så att det blir lätt för chauffören att hitta.

Vad kostar frakten?

Normalkostnaden för hemleverans är 79:- oavsett hur många butiker du handlar från. 

Hur gör jag en retur?

Kontakta i första hand alltid den ”fysiska” butiken som tillhandahåller produkten. Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på zipadoo.se och ska då returnera ditt köp till den ”fysiska” butiken. Ångerrätten börjar på den dag du har mottagit varan. Blommor och mat  och liknande varor är enligt Distans- och hemförsäljningslagen färskvaror och därför gäller inte ångerrätt.

När får jag tillbaks pengarna för min retur?


När butiken mottar varan kontrollerar de den, och du får sedan återbetalt det belopp för varorna som du har betalat in till oss vid köpet. Om det har skett en värdeminskning som du är skyldig till dras detta belopp från inköpsbeloppet. Om du använder dig av din ångerrätt återbetalar vi beloppet för varorna som vi har mottagit från dig, utan onödig försening och senast 14 dagar från det datum butiken mottog varorna från dig.

Beloppet överförs alltid till samma betalningsmedel som du betalade köpet med. Om du t.ex. har betalat med kort återförs köpesumman till det betalkort som du använde vid köpet. Om du inte har originalförpackningen kvar kan detta möjligtvis utgöra en värdeminskning, så för att vara säker på att få hela beloppet i retur rekommenderar vi dig att returnera varan i originalförpackning.

Hur reklamerar jag en vara?

Eventuella reklamationer ska göras till den ”fysiska” butiken. Kontaktuppgifter hittar du på butikernas respektive sidor.
Ditt köp omfattas av köplagen vilket inkluderar regleringar kring defekter. Du kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Det innebär att du antingen kan få en defekt vara reparerad eller utbytt, eller att du kan få pengarna tillbaka eller en reduktion av priset, beroende på den konkreta situationen. Ett krav är naturligtvis att reklamationen är berättigad och att defekten inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller av annat skadevållande beteende. Ett reklamationsärende är ett ärende mellan dig och återförsäljaren.
Du måste reklamera inom “rimlig tid” efter att du har upptäckt varans defekt. Vi rekommenderar att du reklamerar så snabbt som möjligt och senast inom 2 månader efter att felet upptäcktes.

Kan jag beställa varor som present?


Bor du som beställare utanför utkörningsområdet men personen som du ska skicka varan till inom utkörningsområdet, uppger du bara mottagarens postnummer och adress så levereras varan till rätt adress.

© Sasai AB 2024
All rights reserved.

Nyhetsbrev

Missa inte veckans butik med 10% rabatt, erbjudanden och andra rabattkoder.

Följ oss

Zip-sala-bim!
Vi levererar hem till dig.